Formulier afsluiten
Formulier opnieuw starten

Aanvraagformulier faciliteiten bij evenementen

Voortgang
14%

Handig om van te voren te weten

  • Bij niet-commerciële evenementen worden faciliteiten gratis ter beschikking gesteld. Bestel alleen wat nodig is.
  • Bij commerciële evenementen vraagt de gemeente een vergoeding voor de faciliteiten. U ontvangt dan een factuur nadat u de aanvraag heeft ingediend.

  • In de aanvraag geeft u aan of het om een commercieel of niet-commercieel evenement gaat. Dat kunt u zien op de afgegeven vergunning of de bevestiging van toestemming bij een klein evenement.
    De faciliteiten kunnen pas aangevraagd worden vanaf het moment dat er een vergunning of toestemming is voor het evenement. De vergunning of toestemming moet u als bijlage toevoegen bij deze aanvraag.
  • Na de aanvraag ontvangt u een automatische bevestiging waarin staat dat u zonder verder tegenbericht de faciliteiten ontvangt zoals aangevraagd.
  • Wanneer iets niet klopt bij uw aanvraag of wanneer wij nog vragen hebben dan nemen wij contact met u op.

Kosten bij commerciële evenementen

  • Huurprijs per dranghek: € 7,50 per dag*
  • Huurprijs per kliko: € 8,00 per dag*
  • Afleverkosten faciliteiten: € 85,00 per rit
  • Ophaalkosten faciliteiten: € 85,00 per rit

*In deze bedragen is nog niet de btw verrekend. De faciliteiten zijn uitsluitend voor een hele dag te huren (dus niet voor een paar uur).

Elektriciteit

Elektriciteit is alleen beschikbaar op locaties plein van Het Rond, Plein (Oude Dorp), Piazza, manifestatieterrein Imkerspark en manifestatieterrein Schalkwijk (Spoorlaan).

Water

Water is alleen beschikbaar op locaties plein van Het Rond en manifestatieterrein Imkerspark.

Voorschriften

De aanvrager verbindt zich aan de volgende regeling voor het gebruik van dranghekken en kliko’s (hierna te noemen ‘materialen’):

  1. De materialen worden door de gemeente bij het afleveren per 24 stuks gegroepeerd neergezet. Het uitzetten van de materialen dient door de organisatie zelf te worden gedaan;
  2. De materialen moeten na afloop per 24 stuks gegroepeerd aangeboden worden op dezelfde plek als waar de gemeente deze heeft afgeleverd (aflever- en ophaallocatie). De materialen moeten daar uiterlijk om 07.00 uur (ochtend) op de aangegeven ophaaldag zijn neergezet;
  3. De kliko’s mogen uitsluitend gebruikt worden om tijdens het evenement het afval van de bezoekers in te zamelen. Als de kliko’s toch voor ander afkomstig afval (bijvoorbeeld bouw-, bedrijfsafval, et cetera) wordt gebruikt, dan worden de verwerkingskosten achteraf bij u in rekening gebracht;
  4. Het is niet toegestaan om afval afkomstig van het evenement in de kliko’s achter te laten. Afval zoals bouwmaterialen van het evenemententerrein, maar ook aan bakvet, bouwzeil, kapot glas, et cetera kan door de organisatie zelf bij de gemeentewerf worden ingeleverd;
  5. Per niet terug ingeleverde dranghek of kliko zal de gemeente vervangingskosten in rekening brengen (zie kosten bij commercieel evenement).